Lühikokkuvõte Laupa põhikooli keskkonnaülevaatusest 2021-2022. Õpetajate tagasiside.
Vaadeldi 8 valdkonna olukorda igapäevaelu korraldamises, majandamises ja õppetöös:
1. info, teavitamine ja kaasamine, energia, tervis ja heaolu, prügi, õueala, transport, jäätmed
8. ja vesi.
Küsimustele vastas 6 õpetajat. Valikus
oli õppejuht; kaks sellel õppeaastal meie kooli tulnud õpetajat, kellel
puudusid eelnev info meie tegemistest; üks algklasside ja kaks vanema astme
õpetajat.
Info,
teavitamine ja kaasamine:
Kõik küsimustele vastanud õpetajad
teavad, et osaleme Rohelise kooli programmis ja et oleme saanud ka vastava
lipu. Ollakse veendumusel, et ka lastevanemad teavad sellest, sest infot
jagatakse usinasti FB lehel, blogis ja info jõuab ka õpilaste kaudu koju.
Kindlasti on ka neid, kes midagi ei tea.
Lapsevanemad saavad erinevates
tegevustes kaasa lüüa, näiteks aidata kujundada, korrastada kooli ümbrust.
Õpetajad olid ka nõus, et nad kõik
saavad osaleda keskkonnahariduse kujundamisel, olles ise eeskujuks, info
levitamisel ja õpetamisel.
Kuid nenditi siiski, et me peame ikka veel info levitamist ja kaasamist parandama, sest et muud infot on nii palju, et kõige olulisem võib kaotsi minna ja alati on neid kes pole kuulnud.
Prügi ja jäätmete valdkonna küsimustest
selgus, et on vajalik õuealale soetada juurde prügikaste (trepi lähedusse,
seikluspargi juurde) ja oleks hea, kui ka koolimaja 2. korrusel saaks prügi
rohkem liigiti sorteerida. Mureks on ka see, et prügi ei saa liigiti eraldada
koolimaja juures, vaid ainult parklas, kus on suured konteinerid.
Selgus ka, et kõige rohkem tekib paberi prügi, kuid nende jaoks on klassides kastid või kotid.
Tervise
ja heaolu valdkonnas oldi ühel nõul,
et õpilased saavad tunnis piisavalt end liigutada. Ka õpetajad saavad
vahetundides õues käia, kui vaid aega
oleks. Peamine takistus on suur töökoormus ja et vahetundides on palju muid
asjaajamisi.
Õpetajad
liiguvad tööpäevadel vähem, kui nädalavahetustel, keskmiselt liiguti päevas 1-5
tundi.
Vastanutele
meeldib koolis töötada ja oma muresid saab kolleegidega vajadusel arutada ja
jagada.
Puuvilju, juurvilju, salateid süüakse, kuid söödaks rohkem, kui keegi teine puhastaks ja serveeriks ;)
Vee
valdkonna küsimustes leiti, et vähe käsitletakse
mere ja rannikuga seotuid teemasid, sest kõik vastanud ei anna näiteks
selliseid aineid, kus oleks need teemad sees.
Kraanivee
säästmisest teadsid kõik ja pigem eelistatakse kraanivett pudeliveele.
Kraanivett osatakse ka kokku hoida ja seda ka tehakse.
Näiteks hambapesu
ajal ei lasta veel voolata, ei jäeta kraani niisama jooksma, toalilli kastetakse
vihmaveega.
Teatakse
ka, et kust tuleb Laupa kooli vesi ja kuhu see edasi läheb
Ka kodus jälgitakse vee kulu, sest see on otsene rahaline väljaminek.
Energia, õueala ja transport.
Energia kokkuhoiust teadsid kõik.
Ruumist lahkudes kustutakse tuled.
Samas kasutab enamik vastanuid isiklikku
transporti.
Kooliõuel
on vastanute meelest piisavalt kiikumiseks, turnimiseks ja tasakaalu
harjutamiseks mõeldud asju? Juurde võiks soetada tavalise kiige ja istumiskohti.
Sooviti
ka, et vanema astme õpilased saaksid köögivilju vahepalaks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar