EESMÄRGID
1. Prügi
ja jäätmed:
- toimub
jäätmete liigiti sorteerimine nii koolimajas kui õues;
- lahendatud
on biolagunevate jäätmete komposteerimine (biojäätmete kogumiskast);
- viiakse
läbi vanapaberi kogumise kampaania,
- oluliselt
on vähendatud digiprügi mahtu nii kooli kui isiklikes arvutites.
2. Elurikkus
ja loodus
- osaletakse erinevatel õppekäikudel,
töötubades ja õuesõppetundides looduse tundmaõppimiseks;
-
ehitatakse pesakaste erinevatele suluspesitsejatele;
3. Tervis
ja heaolu:
- Laienenud
on võimalused aktiivseks liikumiseks nii koolimajas kui õues;
- Õpilaste
ja õpetajate koolistress on vähenenud ja õpirõõm on alles.
KESKKONNA
TEGEVUSKAVA JA PÕHIMÕTTED
1.
Prügi
ja jäätmed
MIKS?
· Prügi sorteerimise tulemusena kaitseme elusloodust
ja hoiame ressursse (prügi sorteerimisega
vähendame vajadust hävitada loomade elupaiku; paberi sorteerimine üksi säästab
miljoneid puid).
·
Prügi
sorteerimine säästab elektrienergiat (prügi
sorteerimine säästab elektrit, sest tootja ei pea tootma midagi toorest
looduslikust ressursist).
· Prügi sorteerimine aitab leevendada kliimaprobleeme
(prügi sorteerimine tähendab väiksemat
süsinikühendit ja kasvuhoonegaaside hulka).
· Prügi sorteerimine on nii loodusele kui majandusele
hea (taaskasutatud
materjalidest tehtud eseme valmistamisel kasutatakse vähem vett ja elektrit
ning saastet tekib vähem).
TEGEVUSED: määratud
on inimene, kes aitab Rohelise kooli projekti keskkonnatöörühmal ja teistel õpilastel
ning kooli personalil tegevuse protsessi juhtida.
|
Tegevus |
Kes juhib tegevust? |
Mis ajaks? |
1. |
Sildid lülititele, patareide
kogumiskasti asukoha silt |
Anneli koos õpilastega |
Kevadsemester |
2. |
Biojäätmete kogumiskast, loovtööna
plakat, kõduusside kast |
Terje, Kaarel, Anneli koos õpilastega |
Kevadsemester |
3. |
Prügi sorteerimise õpetus: esitlus,
õppetunnid |
Mairi koos 6. klassiga |
Kevadsemester |
4. |
Maailmakoristuspäev |
Terje, Kaarel ja kõik teised |
Sügissemester |
5. |
„Teeme ära talgud |
Mairi, Kaarel ja teised |
Kevadsemester |
6. |
Vanapaberi kogumine |
Kõik, Kaarel korraldab ära viimise |
Kogu õppeaasta vältel |
7. |
Digikoristus |
Anneli |
Talvesemester |
2.
Elurikkus ja
loodus
MIKS?
· Elurikkus
planeedil Maa väheneb murettekitava kiirusega.
· Loodust tundes ja looduses
valitsevaid seaduspärasusi teades oskame kaasa aidata elurikkuse hoidmisele.
TEGEVUSED:
määratud on inimene, kes aitab Rohelise kooli projekti keskkonnatöörühmal ja
teistel õpilastel ning kooli personalil tegevuse protsessi juhtida.
|
Tegevus
|
Kes
juhib? |
Mis
ajaks? Kaua kestab? |
1. |
Õppekäigud
loodusesse |
Õpetajad,
Kaarel |
Kogu
õppeaasta vältel |
2. |
Töötoad
loodusmajades |
Õpetajad,
Kaarel |
Sügissemester |
3. |
Õppefilmid |
Terje,
Mairi |
Sügissemester |
4. |
Talvine
lindude toitlustamine ja jälgimine |
Õpetajad |
Talvesemester |
5. |
Valge-toonekure
jälgimine |
Pille
E ja õpilased |
Kevadsemester |
6. |
Kevade
püüdmine pildile |
Pille
E, Anneli ja õpilased |
Kevadsemester |
7. |
Lindudele
pesakastide valmistamine |
Peeter |
Talve-
ja kevadsemester |
8. |
Kõduusside
eest hoolitsemine |
Anneli
ja 4. klass |
Kogu
õppeaasta vältel |
3.
Tervis
ja heaolu
MIKS?
· Terves
kehas terve vaim.
· Koolitüdimuse-
ja väsimuse ennetamine aitab toime tulla õppimisega.
· Säilitades
koolirõõmu ei jää õpilased koolist kõrvale.
· Piisav
aktiivne liikumine aitab ajul paremini puhata.
TEGEVUSED: määratud on
inimene, kes aitab Rohelise kooli projekti keskkonnatöörühmal ja teistel
õpilastel ning kooli personalil tegevuse protsessi juhtida.
|
Tegevus
|
Kes
juhib? |
Mis
ajaks? |
1. |
Siseterviserada |
Deivi
ja õpilased |
Sügissemester |
2. |
Heinapallid |
Deivi
ja lapsevanem |
Sügissemester |
3. |
Õuevahetunnid |
Anne |
Terve
õppeaasta vältel |
4. |
Tallide
külastus |
Kairi |
Talvesemester |
5. |
Stressikoer |
Kairi |
Terve
õppeaasta vältel |
6. |
Õuetegevuste
vahendid |
Deivi,
Kairi |
Terve
õppeaasta vältel |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar