esmaspäev, 30. november 2020

Laupa kooli keskkonnateemalised eesmärgid, põhimõtted ja tegevuskava

EESMÄRGID

1.     Prügi ja jäätmed:

-       toimub jäätmete liigiti sorteerimine nii koolimajas kui õues;

-       lahendatud on biolagunevate jäätmete komposteerimine (biojäätmete kogumiskast);

-       viiakse läbi vanapaberi kogumise kampaania,

-       oluliselt on vähendatud digiprügi mahtu nii kooli kui isiklikes arvutites.

2.     Elurikkus ja loodus

-    osaletakse erinevatel õppekäikudel, töötubades ja õuesõppetundides looduse tundmaõppimiseks;

-    ehitatakse pesakaste erinevatele suluspesitsejatele;

3.     Tervis ja heaolu:

-       Laienenud on võimalused aktiivseks liikumiseks nii koolimajas kui õues;

-       Õpilaste ja õpetajate koolistress on vähenenud ja õpirõõm on alles.

 

KESKKONNA TEGEVUSKAVA JA PÕHIMÕTTED

1.     Prügi ja jäätmed

MIKS?

·       Prügi sorteerimise tulemusena kaitseme elusloodust ja hoiame ressursse (prügi sorteerimisega vähendame vajadust hävitada loomade elupaiku; paberi sorteerimine üksi säästab miljoneid puid).

·       Prügi sorteerimine säästab elektrienergiat (prügi sorteerimine säästab elektrit, sest tootja ei pea tootma midagi toorest looduslikust ressursist).

·       Prügi sorteerimine aitab leevendada kliimaprobleeme (prügi sorteerimine tähendab väiksemat süsinikühendit ja kasvuhoonegaaside hulka).

·       Prügi sorteerimine on nii loodusele kui majandusele hea (taaskasutatud materjalidest tehtud eseme valmistamisel kasutatakse vähem vett ja elektrit ning saastet tekib vähem).

 

TEGEVUSED: määratud on inimene, kes aitab Rohelise kooli projekti keskkonnatöörühmal ja teistel õpilastel ning kooli personalil tegevuse protsessi juhtida.

 

 

Tegevus

Kes juhib tegevust?

Mis ajaks?

1.

Sildid lülititele, patareide kogumiskasti asukoha silt

Anneli koos õpilastega

Kevadsemester

2.

Biojäätmete kogumiskast, loovtööna plakat, kõduusside kast

Terje, Kaarel, Anneli koos õpilastega

Kevadsemester

3.

Prügi sorteerimise õpetus: esitlus, õppetunnid

Mairi koos 6. klassiga

Kevadsemester

4.

Maailmakoristuspäev

Terje, Kaarel ja kõik teised

Sügissemester

5.

„Teeme ära talgud

Mairi, Kaarel ja teised

Kevadsemester

6.

Vanapaberi kogumine

Kõik, Kaarel korraldab ära viimise

Kogu õppeaasta vältel

7.

Digikoristus

Anneli

Talvesemester

 

2.     Elurikkus ja loodus

MIKS?

·       Elurikkus planeedil Maa väheneb murettekitava kiirusega.

·       Loodust tundes ja looduses valitsevaid seaduspärasusi teades oskame kaasa aidata elurikkuse hoidmisele. 

 

TEGEVUSED: määratud on inimene, kes aitab Rohelise kooli projekti keskkonnatöörühmal ja teistel õpilastel ning kooli personalil tegevuse protsessi juhtida.

 

 

Tegevus

Kes juhib?

Mis ajaks? Kaua kestab?

1.

Õppekäigud loodusesse

Õpetajad, Kaarel

Kogu õppeaasta vältel

2.

Töötoad loodusmajades

Õpetajad, Kaarel

Sügissemester

3.

Õppefilmid

Terje, Mairi

Sügissemester

4.

Talvine lindude toitlustamine ja jälgimine

Õpetajad

Talvesemester

5.

Valge-toonekure jälgimine

Pille E ja õpilased

Kevadsemester

6.

Kevade püüdmine pildile

Pille E, Anneli ja õpilased

Kevadsemester

7.

Lindudele pesakastide valmistamine

Peeter

Talve- ja kevadsemester

8.

Kõduusside eest hoolitsemine

Anneli ja 4. klass

Kogu õppeaasta vältel

 

 

3.     Tervis ja heaolu

MIKS?

·       Terves kehas terve vaim.

·       Koolitüdimuse- ja väsimuse ennetamine aitab toime tulla õppimisega.

·       Säilitades koolirõõmu ei jää õpilased koolist kõrvale.

·       Piisav aktiivne liikumine aitab ajul paremini puhata.

TEGEVUSED: määratud on inimene, kes aitab Rohelise kooli projekti keskkonnatöörühmal ja teistel õpilastel ning kooli personalil tegevuse protsessi juhtida.

 

 

Tegevus

Kes juhib?

Mis ajaks?

1.

Siseterviserada

Deivi ja õpilased

Sügissemester

2.

Heinapallid

Deivi ja lapsevanem

Sügissemester

3.

Õuevahetunnid

Anne

Terve õppeaasta vältel

4.

Tallide külastus

Kairi

Talvesemester

5.

Stressikoer

Kairi

Terve õppeaasta vältel

6.

Õuetegevuste vahendid

Deivi, Kairi

Terve õppeaasta vältel


Eesmärgid ja põhimõtted on üleval ka meie Rohelise kooli projekti stendil.




Rohelise kooli projekti koosoleku protokoll nr 3.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar